Jaanuarikuu lõpus tunnustas Tasku keskus möödunud aasta silmapaistvamaid ostukohti. Tiitli Aasta Ostukoht 2021 pälvis Hemtex. Vestlesime kaupluse edust Hemtexi Eesti turu koordinaatori Maarja Siimuga.
Palju õnne niivõrd olulise ja ilusa tiitli puhul! Hemtex on Tasku keskuse Aasta Ostukoht 2021 ja pälvisite sama tiitli ka kaks aastat tagasi, 2019. aastal. Mis on Hemtexi väga heade tulemuste taga?
Suur tänu tunnustamast, oleme äärmiselt õnnelikud! Meie edu võtmeks on kindlasti meie asjatundlikud, tipptasemel teenindust pakkuvad töötajad ning inspireeriv tootevalik. Eristume kindlasti just eelmainitud põhjustel ja oleme selle üle uhked. Meile on tähtis, et klient tunneks alati meid külastades, et oleme professionaalsed ja oskame parimat nõu anda ning kliendi soovidele vastavaid lahendusi leida.
Üks tingimusi parima ostukoha tiitli saamiseks on see, et kauplus teeb tihedat koostööd ka keskusega. Hemtexi meeskond on selles osas väga tugevalt silma paistnud, kuidas te sellist meeskonnavaimu loote ja hoiate?
Meie jaoks on väga tähtis töötajate oskuste ja teadmiste arendamine, nende koolitamine ning turvalise ja meeldiva töökeskkonna tagamine. Seega, eelmainitu ongi meie jaoks eelduseks, et luua meeskonnavaim, mis toimib ja tagab edu. Suurim roll on kindlasti kaupluse juhatajal, kes kõike seda kaupluse tasandil korraldab ja oma eeskuju toel tagab.
Hemtexile on väga oluline, et oleksime keskusega nii öelda partnerid ja saaksime alati teineteisele loota. Olgu mure või rõõm milline tahes, on väga tore, kui keskus saab sellest osa ning teab, kuidas üürnikul läheb. Siinkohal tahaksingi Taskut tänada, sest selline suhtumine ja koostöö ei ole sugugi tavapärane – hindame seda kõrgelt!
Tasku Hemtex on teinud pandeemia aastatel märkimisväärse käibekasvu, kuidas see teil niivõrd ebastabiilsel ajal õnnestunud on?
Meie puhul on kindlasti oluline mainida, et saame Eesti tarbijale järjest tuttavamaks, oleme olnud siinsel turul pea 15 aastat ning nagu me kõik teame, on viimasel paaril aastal kaugtöö osakaal märkimisväärselt suurenenud. On inimesi, kes töötavadki ainult kodukontoris ning see kodune töönurk võib olla mistahes ruumis. Seega see, mis sind igapäevaselt ümbritseb, on vägagi oluline – kui interjöör ei inspireeri või pole meelepärane, võetaksegi ette muudatusi – olgu selleks kardinate vahetamine, diivanile uute dekoratiivpatjade soetamine, mõne kauni sisustusaksessuaari lisamine. Kaunis keskkonnas on veelgi mõnusam olla ning kes ei sooviks, et tema kodu oleks hubane ja õdus!
Kas ja millisel määral on Hemtexi tootevalik viimastel aastatel muutunud? Kas ja kuidas on tarbijate eelistused muutunud? Mis paistab eriliselt silma?
Meie tootevalik on aastate jooksul palju muutunud ning on kindlasti väga kaasaegne ja kõnetav. Järgime üldisi trendisuundi ning meie sisseostuosakond tagab atraktiivsed ja müüdavad tooted.
Uudisena on meie tootevalikus nüüd hulganisti aknakatteid ja ka laste- ning köögitoodete valik on märkimisväärselt laienenud. Lisandunud on ka luksuslikke voodipesukomplekte ning uudisena keskkonnasõbralik, ümbertöödeldud udusule täidisega tekk ja padi.
Meie kliendid on kindlasti muutunud teadlikumaks ning oskavad nõuda parimat. Järjest enam paistab silma see, et hinnatakse naturaalseid materjale – kui näiteks aastaid tagasi ei pruukinud nii mõnedki pöörata tähelepanu sellele, kas voodipesu on 100% puuvillane või mitte, siis täna ollakse selles vallas kindlasti teadlikumad ja mõistetakse erinevate koetüüpide eeliseid. Kindlasti saadakse ka üha enam aru sellest, et näiteks satiini puhul ei ole tegemist materjaliga vaid koetüübiga. Ehk siis teisisõnu saab satiini kududa nii puuvillast kui ka polüestrist.
Samuti on väga positiivne tendents see, et pööratakse enam tähelepanu une kvaliteedile ja investeeritakse kvaliteetsetesse tekkidesse-patjadesse, mis kestavad korrektse hoolduse korral pikki aastaid. Kindlasti tasuks tekkide ja patjadegi puhul mõelda ”kasutuskorrahinnale”, ehk siis toote hind jagada kasutuses olevate päevadega ning endalegi üllatuseks on see kordades odavam, kui kasvõi igapäevane take-away kohv mõnest kioskist. Seega mõneti prioriteetide küsimus, eriti kui võtta arvesse, et magame umbkaudu 27 aastat oma elust ja seega on väga oluline investeerida nii tekki kui patja.
Avasite möödunud aasta lõpus Hemtexi veebipoe, kui palju on see on teie füüsiliste kaupluste müüke mõjutanud?
Veebipood oli vägagi oodatud juba aastaid ning tõepoolest on see nüüd avatud! Veebipoe mõju on eelkõige toetav, ehk siis paljudel puhkudel leitakse sealt inspiratsiooni ja tekib reaalne ostusoov, mis toob kliendi seejärel füüsilisse kauplusse, aga kindlasti on see väga heaks võimaluseks tellida tooteid piirkondadesse, kus meie kauplust ei ole. Meie kliendid teavad, et saavad kauplusest alati asjatundlikku nõu ning eelistavad seega sageli ka müüjatega konsulteerida – mõnede toodete puhul on hea veenduda selle sobivuses just füüsilises poes.
Veebipoe puhul on eeliseks see, et sealt saab osta ka selliseid tooteid, mida kaupluses kohapeal saada pole – olgu siis põhjuseks kaupluse pindala, mis ei võimalda valikut nii ulatuslikult laiendada või siis ka puhul, mil mõned hit-tooted kauplustest kiiresti ära ostetakse.
Tasku keskuse kaubandusüürnike aastakoosolekul jagati teisigi tunnustusi. Aasta Uustulnuk 2021 tiitli pälvis kiirtoidurestoran KFC. Lisaks tänas keskus neid ostukohti ja meeskondi, kes möödunud aastal oma ostukohti uuendasid, nende seas olid Boost, Anni pesusalong, Apotheka ja Gant.