Tasku keskuses on ligi 50 ostu- ja teeninduskohta, kus tegutseb igapäevaselt palju huvitavaid, särasilmseid ja toredaid inimesi. Tasku on oma inimeste nägu ning nii mõnegagi oled ka sina juba kindlasti kokku puutunud. Hea Teeninduse kuu ja Tasku Märka & Hinda kampaania raames tutvustame sulle lähemalt käputäit Tasku keskuse töötajaid. Uurisime neilt nende põnevate kliendikogemuste kohta, rääkisime veidi teeninduskultuurist ning saime nendega lähemalt tuttavaks.

Esimene Tasku inimene, kelle sinuni toome on Monika Turba. Monika on Tasku 1. korrusel asuva prillipoe Norman-Optika optometrist. Taskus on ta töötanud alates 2017. aastast, kuid Norman-Optikas tegutsenud juba üle kümne aasta. Alates 2013. aastast. Rääkisime muuhulgas sellest, mis erinevus on silmaarstil ja optometristil, millised on tema soovitused silmade tervise hoidmiseks, milline on tema lemmik prillibränd ning mis teeb teda õnnelikuks.

Märtsikuu on hea teeninduse kuu. Kas sul on jagada mõnd meeldejäävat kliendikogemust, mis pani sind oma töö üle uhkust tundma.

Üks kõige meeldejäävamaid kogemusi pärineb eelmisest aastast. Minu juurde tuli klient väga keerulise retseptiga – 13 aasta jooksul polnud ma veel sellist retsepti näinud. Tavapärases klaaside hinnakirjas tema retseptile vastavaid klaase ei olnud, kuid kliendi soov oli kindel – mitmevaatelised selle keeruka retseptiga. Võtsin tema andmed ja tegin päringu kõikidele klaasitootjatele, et uurida, kas oleks võimalik eritellimusel saada just talle sobivad klaasid. Ootasin vastust lootusrikkalt ja nagu sisimas aimasin, tuli vastus positiivne! Selgitasin kliendile põhjalikult, millised on sellise klaasitüübi võimalused ja piirangud, et tal oleks täielik arusaam oma uutest prillidest. Klient oli siiralt tänulik ja liigutatud, öeldes, et ta on õnnelik, et sattus just siia prillipoodi ja minu kui oma ala spetsialisti juurde. Ta lisas, et nii pühendunud ja hoolivat teenindust kohtab tänapäeval harva. See hetk oli nii eriline, et nii minul kui ka kliendil olid silmad märjad – siiras rõõm ja rahulolu, mis kinnitas taas, kui oluline ja tähendusrikas on minu töö ja pisike panus. Sellistel hetkedel tunnen tõeliselt uhkust selle üle, mida teen. Rõõm on seda härrat tänava peal märgata prillid ees.

See on nii tore lugu. Kas sul on äkki selliseid näiteid veel, kus hüppasid teenindajana veidi üle oma varju, et pakkuda kliendile 10-tärni väärilist teenindust?

Üks näide oli, kui klient istus oma prillid katki vahetult enne tähtsat ärireisi. Kuigi tavaline tarneaeg oleks olnud pikem, suutsin leida kiire lahenduse, kasutades olemasolevaid prilliklaase ning sain need lihvida uude prilliraami juba samal päeval ja tagada, et tal oleks reisi ajal hea nägemine. Ta oli nii tänulik, et tõi hiljem väikese kingituse ja ütles, et see päästis tema reisi!

See hetk oli nii eriline, et nii minul kui ka kliendil olid silmad märjad – siiras rõõm ja rahulolu, mis kinnitas taas, kui oluline ja tähendusrikas on minu töö ja pisike panus.

On näha, et sa tõesti väga hoolid oma klientidest ja oled ka teistele suureks eeskujuks. Kui saaksid anda ühe nõuande teenindussektoris just alustavale inimesele, siis mis see oleks?

Ole hea kuulaja, proovi samastuda kliendiga ja leia tema jaoks personaalselt parim lahendus. Inimesed tulevad meie juurde lahendust otsima – kui suudad nende vajadusi mõista ja pakkuda neile parima võimaliku teeninduse, tulevad nad alati tagasi.

Kliendi ja teenindaja suhe on alati kahepoolne. Oleme nüüd rääkinud heast teenindusest, aga milline on sinu arvates hea klient? 

Hea klient on otsustusvõimeline, avatud. Kui inimene on valmis kuulama soovitusi ja proovima lahendusi, mida spetsialist pakub, on teenindusprotsess palju meeldivam ja tulemus parem.

Mis vahe on silmaarstil ja optometristil? Mida võib üks inimene oodata kui tuleb optometristi vastuvõtule?

Silmaarst (oftalmoloog) ja optometrist on mõlemad spetsialistid, kes tegelevad nägemise ja silmade tervisega, kuid nende tööülesanded ja kvalifikatsioonid on erinevad.

Silmaarst diagnoosib ja ravib silmahaigusi. Kirjutab välja ravimeid ja vajadusel määrab kirurgilist ravi. Viib läbi silmaoperatsioone ning kontrollib ja jälgib tõsisemaid silmaprobleeme.

Optometrist kontrollib nägemisteravust ja määrab prillide või kontaktläätsede retsepte. Hindab silmade tervislikku seisundit ja suunab vajadusel silmaarsti juurde. Aitab ennetada silmaprobleeme, näiteks nõustab silmade hoolduse ja õigete prillide/läätsede kasutamise osas.

Optometrist on kiireim lahendus kui on tekkinud mure silmade või nägemisega. Sageli saab aja juba samal päeval, kui silmaarsti vastuvõttu tuleb oodata mitu kuud. Mõned mured vajavad aga kohest sekkumist ja optometrist saab seda nõu anda.

Mis on sinu nr soovitus, et hoida oma silmad tervetena?

Praegusel nutiajastul igati kohane reegel: 20-20-20 reegel. Tõhus ja lihtne harjutus, mida saab teha ilma töölaua tagant tõusmata. Vaata iga 20 minuti järel 20 sekundi jooksul objekti, mis asub 20 jala (umbes 6 meetri) kaugusel. Teise võimalusena võite vaadata aknast välja või kolleegi poole, kes istub kontori teises otsas.

Mis on midagi, mida Norman-Optika pakub, mida kliendid ja potentsiaalsed kliendid võib-olla ei tea?

Paljud prillikandjad ei tea, et meie juurest on võimalus tellida eritellimusel optilisi päikeseprille, mis on kohandatud just nende nägemise vajadustele. Saad kanda ilusaid päikeseprille ja nendega ka hästi näha.

Prillipoes on alati väga lai valik erinevaid raame ja stiile. Kas saad veidi avada telgitaguseid, kuidas valitakse prillipoodi uued prilliraamid?

Optika maailmas toimuvad kaks korda aastas rahvusvahelised optika messid, kus tehakse põhiline valik. Kevadel Milanos Midol valime kevad/suve kollektsioonid ja sügisel Pariisis Silmol sügis/talve kollektsioonid. Norman-Optika meeskond käib seal alates aastast 1994. Raamide valik sõltub paljuski trendidest, kvaliteedist, mugavusest ja ka meie klientide soovidest. Püüame hoida tasakaalu klassikaliste ja kaasaegsete mudelite vahel ning valida selliseid brände, mis pakuvad head disaini ja vastupidavust. Kõik prilliraamid ja päikeseprillid, mis meie tootevalikus on, on ka meie enda meeskonna poolt ennem ette proovitud ja hoolikalt valitud.

Kõik prilliraamid ja päikeseprillid, mis meie tootevalikus on, on ka meie enda meeskonna poolt proovitud ja hoolikalt valitud.

Aga saame nüüd veidi lähemalt ka sinuga tuttavaks. Mis teeb sind õnnelikuks?

Oma toidu ise kasvatamine koos kaaslasega – tomatid, kurgid, tšillid ja muud aiasaadused annavad rahulolu ning teadmine, kust su toit pärineb, on väga oluline. Samuti küpsetamine, hoidiste tegemine – hetkel lemmikud: focaccia, salsa ja tšillimoos.

Mis on need tegevused, hobid või huvid, mis aitavad sul pärast kiiret tööpäeva lõõgastuda?

Mulle meeldib aias tegutseda, jalutada looduses ning mõnda head seriaali vaadata Netflixist.

Soovita lugejale midagi head. See soovitus võib olla ükskõik, mis vallast. Mis sul kohe pähe tuleb?

Polariseeritud päikeseprillid – parim valik selgema vaate ja silmade tervise nimel! Lisaks näiteks ka lugemissoovitus – Valerie Perrin raamatud: “Pühapäeva rüppe unustatud”, “Lilledele värsket vett”, “Kolm”.

Aitäh soovituste eest. “Lilledele värsket vett” on ka mul hetkel pooleliolev raamat ning julgen öelda, et see on tõesti hea! Prillipoes töötades on sul kindlasti välja kujunenud ka mõni oma lemmik prilliraamide bränd. Kas soovid ka seda meiega jagada?

Minu lemmikbränd on GIGI Studios. Mulle meeldib nende ainulaadne stiil, kus on ühendatud modernne elegants ja ajatu disain. Nende raamid on samal ajal nii trendikad kui ka klassikalised, pakkudes mugavust ja vastupidavust. Lisaks pööravad nad suurt tähelepanu detailidele ja kvaliteedile, mistõttu on need prillid mitte ainult ilusad, vaid ka praktilised igapäevaseks kandmiseks. Minul on GIGI prilliraame ja päikeseprille juba ilmselt rohkem kui 5 paari.

Mis on kõige parem soovitus või nõuanne, mille oled kunagi saanud?

Ära muretse asjade pärast, mida sa ei saa kontrollida ega muuta.

Kui sa saaksid töötada ükskõik millises teises Tasku ostu- või teeninduskohas, siis kus ja miks just seal?

Kui peaksin valima, siis Yakuza sushi – mulle meeldib hea sushi ning inimestega suhtlemine ning sealt on ka imeilus vaade Tartule, kuid optomeetria on siiski minu tõeline kutsumus!

Ja viimaseks küsimuseks, palun ütle, miks peaksid inimesed tulema Taskusse Norman-Optikasse?

Tasku Norman-Optikas on üks Tartu suurimaid prilliraamide ja päikeseprillide valikuid. Meilt leiab igaüks endale sobiva hinnaklassi ja stiiliga raamid ning saab ka nägemist kontrollida kiirelt ja mugavalt. Lisaks valmistame me prille ka kohapeal ja saad klaase vahetada ka oma vanas lemmikprilliraamis.

***

Tasku Märka & Hinda kampaania raames on sul võimalus anda meie teenindusele tagasisidet ning võita auhinnapakett kahele hotellis Lydia, Tasku raha või Tasku riidest kott. Rohkem infot kampaania kohta leiad: tasku.ee/teenindus.

Intervjuu viis läbi Tasku keskuse turundusjuht Monika Muru. Kaunid fotod loo juurde tegi Leenugraaf.